Citymarketing Awards voor ‘s-Hertogenbosch

shertogenbosch.jpg

Beide Citymarketing Awards 2017 voor 's-Hertogenbosch. Foto: gemeente 's-Hertogenbosch.

Tijdens de Dag van de Citymarketing (#dvdcm) was ’s-Hertogenbosch de grote winnaar van de Citymarketing Awards 2017. Stadsgeograaf.nl was erbij.

De Dag van de Citymarketing vond plaats op dinsdag 14 februari in de Brabanthallen van ‘s-Hertogenbosch. Het dagvullende programma bood Keynote sprekers en presentaties. Wethouder Huib van Olden beet ’s morgens de spits af. Daarna volgde de presentatie van Manolis Psarros van Toposophy over de ‘sharing economy’ in het toerisme. In de middag gaf Judith van Oost uitleg over de impact van de citymarketing in Antwerpen en sloot Danny Mekic het sprekersprogramma af met een indrukwekkende kijk in de wondere wereld van ‘Big Data’.

De Citymarketing Awards genomineerden

Maar natuurlijk draait de Dag van de Citymarketing om de begeerlijke Citymarketing Awards. Uit een dertigtal inzendingen zijn vijf genomineerden gekozen. Zij hadden met hun inzending aangetoond dat zij het afgelopen jaar een significante bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing. De genomineerden waren:

  • Gemeente ‘s-Hertogenbosch met Jheroniums Bosch 500 jaar: gezamenlijk gastvrij
  • Leiden Marketing met Leiden stad van ontdekkingen/campagne T-Rex ontdekt
  • Bureau Citybranding / CommunicatieLab gemeente Den Haag met Merkboek Den Haag
  • Marketing Groningen met Wintercampagne Bowie 2015
  • Citymarketing Ede met Ede kiest voor Food: van zaadje tot appelboom die nu vrucht gaat dragen
Beide Citymarketing Awards voor gastvrije stad

De gemeente ‘s-Hertogenbosch won zowel de publieksprijs, als de juryprijs. Dat zijn de beide te vergeven Citymarketing Awards van 2017. De vakjury en de marketingcollega’s roemden de gemeente voor het bieden van een gastvrije ontvangst voor alle bezoekers. Uit het juryrapport kwam naar voren dat de kwaliteit van de vijf genomineerde inzendingen hoog was. Alle initiatieven maakten een zeer reële kans om de Citymarketing Award te winnen. Maar ’s-Hertogenbosch heeft een uitzonderlijk jaar gekend, waarbij een maximaal rendement gerealiseerd is en de lokale, nationale en internationale impact van het Jheronimus Bosch 500 jaar groot was. De juryprijs werd uitgereikt door juryvoorzitter Erik Braun. De overige juryleden zijn Robert Govers, Richard Stomp, Ward Rennen, Martin Boisen en Gré Beekers. De publieksprijs kwam tot stand door digitale stemming ter plekke.

Wethouder trots op alle betrokken partijen

Wethouder Huib van Olden voor citymarketing zei in zijn reactie ‘ontzettend trots’ te zijn met deze erkenning. Hij roemde de betrokkenheid van de inwoners, ondernemers en partners voor het succesvolle Jheronimus Bosch 500 jaar. “Er was niet alleen betrokkenheid, maar ook draagvlak voor het Boschjaar. Kijk bijvoorbeeld naar het extra vrijwilligersbestand van maar liefst 350 ‘Blauwe Engelen’. Zij zorgden voor precies de gastvrije ontvangst dat we voor ogen hadden. Een mooie uitdaging voor ons om hiermee door te gaan!”, aldus de wethouder.

>> Bekijk op Youtube een korte indruk van het Jheronimus Boschjaar in ‘s-Hertogenbosch. 

Stadsgeograaf.nl

Stadsgeograaf.nl

Dit is de redactie van Stadsgeograaf.nl. Volg ons ook op Twitter @Stadsgeograafnl.

scroll to top